L’any 2013, amb l’objectiu de dotar l’Associació Progat de la Garriga (Barcelona) d’un fons econòmic que permetés l’exercici dels seus objectius fundacionals sense entrebancs ni patiments, l’escriptora Mercè Company, la Fundació Agustí Asensio i la pròpia Associació Progat, van endegar una campanya amb les característiques següents:

1. Augmentar el nombre de socis.

2. Aconseguir reunir 8.000 euros, de febrer a maig, fins a l’entrega de premis del concurs de dibuix “Un gat x Progat”.

3. Augmentar el nombre de voluntaris de l’Associació.

4. Conscienciar la població de la necessitat d’esterilitzar els gats de casa i de no abandonar-los perquè aquesta manca de responsabilitat és la causa que hi hagi tants gats al carrer.

5. Sensibilitzar la ciutadania, en particular els infants i els joves, sobre l’atenció als animals i els beneficis que obté el municipi i la població en general quan estan sota control la seva reproducció, higiene i alimentació. (Saturació dels centres d’acollida d’animals abandonats, plagues de rates i de ratolins, destrossa de bosses de brossa…).

Es van dur a terme les actuacions següents:

1. La publicació a la revista L’AQUÍ, de la Garriga, durant dotze setmanes, de dotze narracions de fets succeïts al llarg de setze anys de convivència de l’escriptora Mercè Company amb els seus gats.

2. El dia de Sant Jordi, Mercè Company va signar els exemplars de l’AQUÍ on havien aparegut les narracions, així com els llibres que els garriguencs van portar-li, a canvi d’1 euro x signatura. Cal assenyalar que Mercè Company és la creadora, entre molts altres títols, de La Nana Bunilda menja malsons, Les tres bessones i La història de l’Ernest.

3. Es va convidar a autors de la Garriga a participar-hi i a aportar la seva firma també a canvi d’un euro.

4. Es van retransmetre els dotze contes a través de Ràdio Silenci a raó d’un conte per dia fins a Sant Jordi.

5. Es van repartir guardioles per tot el poble, i el dia de Sant Jordi n’hi havia en les taules on els escriptors signaven.

6. El mateix dia de Sant Jordi es va obrir el termini de convocatòria del concurs “Un gat x Progat”, obert a la participació dels escolars de Primària i Secundària del poble, i el 31 de maig de 2013 es va fer el lliurament dels premis amb un àmplia participació de membres de jurat de diferents àmbits de la cultura.

7. La Biblioteca de la Garriga Núria Albó va programar dintre l’activitat l’Hora del Conte del dia 4 de maig de 2013 l’explicació d’un conte la quina temàtica van ser els gats.

Fitxers relacionats:

Recull contes Campanya Progat.pdf

Guanyadors concurs Progat.pdf

Tríptic concurs Progat.pdf

Cartell biblioteca l’hora del conte.pdf

Col·laboradors: