Antecedents

La productora Grup Charly Trama decideix fer un muntatge teatral del conte La Nana Bunilda menja malsons, un dels personatges més carismàtics d’Agustí Asensio i Mercè Company.

Amb dramatúrgia de la mateixa autora, l’obra està dirigida per Nona Asensio, filla dels autors, i directora d’escena. Nona Asensio concep l’obra com una fusió entre l’obra, «contes a la vora del foc» i les noves tecnologies, que permeten apropar-la a infants que no poden assistir a la representació en directe, com, per exemple, els nens i les nenes que estan ingressats en centres hospitalaris, perquè interactuïn en l’obra al mateix temps que els nens i les nenes que són al teatre.

El projecte

Barcelona Cultura, a través del seu departament de  Creativitat i Innovació, acull el projecte i l’Ajuntament de Barcelona hi participa en la  coproducció finançant la retransmissió per videoconferència als hospitals. També hi participen les empreses IMA i IGLOR, les fundacions La Granja Fundació per a l’Educació, la Fundació Agustí Asensio, l’Associació de Mestres Rosa Sensat, el Centre Cívic Can Felipa i el Teatre de la Garriga El Patronat; i compta amb el suport especial de l’Obra Social de La Caixa.

Estrena de La Nana Bunilda menja malsons

L’obra s’estrena al Mercat de les Flors, dintre del Festival Grec 2012 de Barcelona, els dies 16, 17 i 18 de juliol, en connexió  directa amb els hospitals Sant Joan de Déu de Barcelona, Hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti) de Badalona i Hospital Vall d’Hebron de Barcelona.

Activitat per als infants de l’hospital

La Fundació Agustí Asensio participa en la gestió i la publicació del material per portar a terme l’activitat creada expressament per a aquesta finalitat. Es tracta del projecte VOLS SER DELS BISBÍS?, que parteix de l’esperit de l’obra La Nana Bunilda menja malsons, que transforma els malsons en xocolata. Aquesta és la tasca  dels bisbís: transformar les pors i els sentiments considerats negatius en elements i sensacions  positius. Abans de la retransmissió de l’obra, els infants dels hospitals reben la visita d’un membre de la Fundació que els introdueix en l’univers màgic dels bisbís. Posteriorment, els actors els visiten. Aquest projecte se suma al moviment per a l’educació emocional dels infants que promou la Fundació la Granja que, al seu torn, també participa en el projecte.

Fitxers relacionats:

Grec 2012